Güncelleme Tarihi:
Kazanın kar ve tipi gibi kötü hava koşullarında direksiyon hakimiyetinin kaybolması nedeniyle meydana geldiği belirlendi. Bu arada, kazanın olduğu bölgenin yarım saat önce karayolları ekiplerince tuzlandığı, otobüsün sadece arka lastiklerinin kış lastiği olduğu ortaya çıktı.. Kar yağışı ve sis gibi kötü hava koşulları olan yoldaki kaza, saat 02.30 sıralarında meydana geldi. İstanbul'dan dün saat 01.00 sıralarında yola çıkan Yeşil Muşovası şirketine ait otobüsün şoförü Ertuğrul Karasu, Olukkaya Mevkiine geldiğinde yönetimindeki 34 DG 5950 plakalı otobüsü, direksiyon hakimiyetinin kaybolması sonucu önce karşı şeride geçti. Otobüs daha sonra takla atarak, şarampole yuvarlandı. Kazada, bir bölümü savruldukları otobüsün altında ezilerek ölen 13'ü erkek, 7'si kadın, biri çocuk 21 kişi yaşamını yitirdi.
KAYSERİ VALİSİ YARALILARI ZİYARET ETTİ , HASTANE ÇIKIŞI AÇIKLAMA YAPTI / HÜRRİYET TV
ÖLENLERİN KİMLİĞİ BELLİ OLDU
Kazada yaşamını yitiren 21 kişiden bir kadın dışındakilerin kimlikleri saptandı. Ölenlerden Ömer Abanos’un asker olduğu belirlenirken, diğer 19 kişi şunlar:
Gökhan Akdeniz, Naim Demir, İzzet Karahan, Merve Karahan, Mikail Yeler, Hüseyin Çıplak, Tekin Karasu, Nevzat Cemiloğlu, Devrim Koca, Suat Bakın, Adem Seçilir, Ömer Mendeş, Derya Bakın, Birgül İnal, Hediye Mutlu, Hüsna Şimşek, Mevlide Aydoğan, Yusuf Aydın ve Aysun Bayraktar.
CENAZELER YAKINLARINA TESLİM EDİLİYOR
GÖZYAŞLARI SEL OLDU / FOTO GALERİ
Hayatını kaybeden 21 kişinin cenazeleri, yakınlarına teslim edilmeye başlandı. Eğitim ve Araştırma Hastanesi morgundaki cenazelerden 8’i, otopsileri tamamlandıktan sonra ailelerine teslim edildi. Ailelerine teslim edilen Hüseyin Çıplak, Nevzat Cemiloğlu, Merve Karahan, Tekin Karasu, Uğur Gökhan Akdeniz, İzzet Karahan ve Mikail Yeler’in cenazeleri, Kayseri Valiliği tarafından tahsis edilen araçlarla memleketleri Muş’a, Naim Demir’in cenazesi ise İstanbula gönderildi.
Otobüs şöförü Ertuğrul Karasu, Zeki Üzüm, Yunus Önegel, Muhammed Fatih Tunç, Bahattin Kıyak, Tahsin Akkaya, Serhat Özer, Yasin Becerikli, Çetin Becerikli, Atilla Koca, Zeynep Karahan,Yusuf Karahan, Sevgül Karahan,Gülhayat Karahan, Kadir Karahan, Fuat Bakın, Salih Saygılı,Uygar Aydın, Sibel Aydın, Necdet Bakın, Serkan Karasu, Asım Aydil, Sercan Aydil, Faruk Aydın, İrhan Karabeyeseroğlu, Deniz Ergül, Hamit Barık, Ömer Koca, Serkan Bayraktaroğlu
KÜÇÜK DEVRİM HASTANEDE ÖLDÜ
Kayseri’deki trafik kazasında ölen çocuğun kimliği belirlendi. Kaldırıldığı Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde doktorların müdahalesine rağmen yaşamını yitiren çocuğun 9 yaşındaki Devrim Koca olduğu belirlendi.
KAZA YERİNE 2 VİNÇ GÖNDERİLDİ
Saat 02.30’da meydana gelen kaza sonrası olay yerine iki vinç gönderildi. Jandarma ve Bölge Trafik yetkilileri, otobüsün şarampole takla atarak değil, yan yatarak ve sürüklendiğini, kazanın olduğu jandarma bölgesine hem Kayseri’nin Pınarbaşı, hem de Sivas’ın Gürün ilçelerinden iki ayrı vinç sevkedildiğini; kaza yapan firmadan bir kişinin vinçlerin olay yerine geç geldiği yakınmasının doğru olmadığını, her iki vincin de kazaya zamanında müdahale ederek, otobüsü kaldırdığını söylediler.
LASTİK UZMANI DEĞERLENDİRDİ
Kaza yapan otobüsün lastiğinin fotoğraflarını inceleyen bir lastik uzmanı şöyle konuştu: Lastiklerde diş derinliğinde yasal sınırı 3 mm.’dir. Dolayısıyla diş derinliği 3 mm’nin altına düşen otobüs - kamyon lastikleri yasal sınır gereği yenileri ile değiştirilmelidir. Kayseri’de meydana gelen trafik kazasından sonra medyaya yansıyan görüntülerde kazaya karışan otobüsün lastiklerinin yasal sınır olan 3.0 mm’nin altında olduğunu söylemek ölçüm yapmadan pek doğru olmayacaktır. Ancak lastik fotolarında diş aralarında kar girebildiğini dikkate alarak yasal sınır olan 3.0 mm’nin üzerinde olduğu tahmin edilmektedir. Kış lastiği kullanımı ise sadece çeker aksta mecburi olup aks üzerinde bulunan dört adet lastikte de kullanılması gerekmektedir. Fotoğraflardan birinde görünen çeker aks lastiğinin dış tarafta takılı bulunan desenine bakarak kış lastiği olduğu söylenebilir. Fakat sağlıklı bir tespitte bulunabilmek için hem sağ (iç-dış) hem de sol (iç-dış) tarafta takılı bulunan lastiklerin hepsinin kontrol edilmesi gerekmektedir.